Pozycjonowanie sklepów internetowych

Ostatnie lata przyniosły wzrost popularności e-handlu. Coraz więcej osób decyduje się na otworzenie własnego e-biznesu. Czym jest pozycjonowanie sklepów internetowych i jak wpływa na sprzedaż? O tym dowiedzą się Państwo w poniższym artykule.

Czym jest pozycjonowanie sklepów internetowych?

Pozycjonowanie sklepów internetowych obejmuje działania mające na celu zwiększenie widoczności strony w popularnych wyszukiwarkach, głównie Google. Im wyżej w wyszukiwaniach znajduje się dana strona, tym większa szansa, że użytkownik ją odwiedzi. Głównym obszarem działań w zakresie pozycjonowania jest SEO.

SEO – co to takiego?

SEO (ang. Serach Engine Optimization) – polega na optymalizacji zawartości strony internetowej pod wyszukiwarki internetowe. Bazuje głównie na słowach lub frazach kluczowych używanych przez klientów danej branży. Celem SEO jest zatem sprawić, aby użytkownik, który wpisze w wyszukiwarkę daną frazę, trafił do określonego sklepu, a w idealnej sytuacji, dokonał w nim zakupów.

Przed przystąpieniem do wdrożenia omawianego procesu we własnym sklepie internetowym, należy przeprowadzić audyt SEO. Na czym on polega? Ma za zadanie przeanalizować stronę internetową pod kątem widoczności w wyszukiwarkach. Wieńczy go raport podsumowujący mocne i słabe punkty danej witryny.

SEO nie powinno być rozumiane jako marketing internetowy. Jest on częścią szeroko rozumianej strategii marketingowej, ale przy jego pomocy nie reklamuje się bezpośrednio towarów, czy usług.

Jak powszechnie wiadomo, warto uczyć się od najlepszych. W procesie SEO często dokonuje się zatem analizy działań konkurencji. Nie chodzi rzecz jasna o żadne kopiowanie, ale o porównywanie i sprawdzanie, jakie pomysły okazały się skuteczne.

Z czego jeszcze składa się proces pozycjonowania sklepów?

Oto najważniejsze elementy (poza SEO) pozycjonowania sklepów internetowych, realizowanych przez www.Sempai.pl:

  • Link building – to proces polegający na pozyskiwaniu linków ze stron zewnętrznych do swojego sklepu internetowego. Im więcej linków, tym większa szansa na wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Warto pamiętać, że liczy się również jakość tychże odnośników. Im większa ich wiarygodność, tym większa wartość dla Google.
  • Analityka internetowa – polega na gromadzeniu i analizowaniu danych dotyczących zachowania użytkowników danej strony internetowej. Pozwala np. dowiedzieć się, jakich słów kluczowych używali klienci, którzy trafili na sklepową witrynę. Dzięki tym działaniom można wywnioskować, czy działania pozycjonujące są efektywne.
  • Content marketing – oparty jest na budowaniu trwałych, długofalowych relacji z klientami/odbiorcami za pomocą dostarczania im treści wysokiej jakości. Tworzone teksty muszą spełniać trzy podstawowe kryteria. Powinny być unikalne, tj. w żadnym wypadku nie mogą być skopiowane z innej strony. Powinno być ich dużo, ale każdy z nich musi być jak najlepszej jakości i dostarczać odbiorcom cennej dawki wiedzy w danym obszarze. Zaleca się, aby treści były powiązane z branżą, w jakiej specjalizuje się sklep internetowy. Umieszczenie w tekście linków wewnętrznych prowadzących do konkretnych produktów skutecznie zwiększa szansę na sprzedaż.