Event marketing – znajdź odpowiedź na pytanie „czy warto?”
Marketing gra bardzo ważną rolę w rozwoju firmy i promowaniu działalności. Coraz większą popularność zyskuję tak zwany „event marketing”.
Definicja event marketingu
Znając język angielski można wywnioskować, że jest to forma marketingu opierająca się na wydarzeniach. Jak w każdej formie marketingu, polega na promowaniu produktów firmy i docieraniu do klientów, jednak następuje poprzez organizowanie konferencji, targów, festiwali, wydarzeń kulturowych, w których potencjalny odbiorca może wziąć udział i dowiedzieć się o produkcie na żywo. Z takimi wydarzeniami spotykamy się na co dzień, nawet nie uświadamiając sobie, że jest to sposób na reklamę. Dlatego też organizacja eventów jest często wybierana przez firmy ceniące indywidualny, ale nie nachalny kontakt z klientem, który umożliwia budowanie trwałych relacji.
Korzyści wynikające z event marketingu
Odpowiednie zorganizowanie takich wydarzeń przyniesie firmie wiele korzyści, które zależą od postawionych celów. Firma stanie się bardziej rozpoznawalna na rynku krajowym, a nawet światowym, co poprowadzi oczywiście do zwiększenia dochodów i bazy klientów. W ten sposób można również dotrzeć do nowej grupy potencjalnych klientów – wydarzenie można zorganizować tak, aby przyciągnęło młodych ludzi, którzy zainteresują się produktem i sami zaczną go promować w mediach społecznościowych.
Tworząc strategię marketingową firmy warto wziąć pod uwagę event marketing, który jak widać przynosi bardzo wiele korzyści, tym bardziej w XXI wieku, kiedy świat szuka sensacji.